Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T23:00:57+01:00
Ob = 40cm

2x +2y = 40 |:2
x+4 = y-5

x+y = 20
x-y = -9

x=20-y
x-y=-9

x=20-y
20-y-y=-9

x=20-y
-2y = -29 |:(-2)

x=20-y
y=14.5

x=20-14,5
y=14,5

x=5,5cm
y=14,5cm
16 3 16
2010-02-26T23:08:14+01:00
Obwód prostokąta wynosi 40 cm. Jeżeli krótszy bok zwiększymy o 4 cm, dłuższy skrócimy o 5 cm, to otrzymamy kwadrat. Jakiej długości są boki prostokąta?

2a+2b=40 ---->a+b=20
czyli a=20-b

Jeżeli krótszy bok zwiększymy o 4 cm, dłuższy skrócimy o 5 cm, to otrzymamy kwadrat, więc:
a+4=b-5
podstawiamy za a
i mamy:
20-b+4=b-5
-2b=-5-4-20
-2b=-29 /:(-2)
b=14,5
a=20-14,5=5,5

boki prostokata wynoszą: 5,5 cm i 14,5 cm
5 4 5
2010-02-26T23:24:19+01:00
40+(2x4)-(2x5)=38
38:4=9.5
9.5-4=5.5
9.5+5=14.5
boki mają długość 5.5cm i 14.5cm
8 2 8