Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T23:07:19+01:00
AB|/|A'B'|=|BC|/|B'C'|=|AC|/|A'C'|

10/4=5/|B'C'|=8/|A'C'|

|AB|/|A'B'|=|BC|/|B'C'|
10/4=5/|B'C'|
10|B'C'|=20
|B'C'|=2cm

|AB|/|A'B'|=|AC|/|A'C'|
10/4=8/|A'C'|
10|A'C'|=32
|A'C'|=3,2cm
2010-02-26T23:20:28+01:00
2. Trójkąt A' B' C' jest podobny do trójkąta ABC. Oblicz skalę podobieństwa oraz długość boków B' C' i A' C', jeżeli |AB|=10cm |BC|=50cm |A'B'|=4cm

k=|A'B'|/|AB|=|A'C'|/|AC|=|B'C'|/|BC|
k=4/10=2/5

2/5=|B'C'|/50
|B'C'|=20
pozostałych boków nie da się wyliczyć, chyba, że trójkąt był prostokatny ( to z Pitagorasa)