Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T23:57:02+01:00
Zad.1]
x=pewna liczba

40%x=28+12%x
0,4x-0,12x=28
0,28x=28
x=28:0,28
x=100
to liczba 100
zad.2]
6,5% z 60 litrów=0,065×60=3,9= sól

60-3,9=56,1= woda


3,9=3%
x=100%
............
x=3,9×100:3
x=130

130-60=70 litrów wody trzeba dolać
2010-02-27T00:12:24+01:00
1. 40% pewnej liczby jest o 28 większe od 12% tej liczby. jaka to liczba
x-liczba
40%x=28+12% x /*100
40x=2800+12x
40x-12x=2800
28x=2800 /:28
x=100

2. Woda morska zawiera 6,5% soli. Ile litrów słodkiej wody należy dodać do 60 l wody morskiej, aby zawartość soli wynosiło 3%

x-ilość wody słodkiej
msoli=6,5%*60l=3,9 l
mroztworu=60+x
3%=3,9/(60+x) *100%
3=390/(60+x)
3(60+x)=390
180+3x=390
3x=390-180
3x=210
x=70l
  • Roma
  • Community Manager
2010-02-27T00:52:36+01:00
1.
x - szukana liczba

40%*x = 12%*x + 28
0,4x = 0,12x + 28
0,4x - 0,12x = 28
0,28x = 28 /: 0,28
x = 100

Odp. Szukaną liczbą jest liczba 100.

2.
Zadania "na stężenia" można rozwiązać w łatwy sposób według schematu:
roztwór [stężenie * ilość(ilość substancji + ilość wody)] = substancja (stężenie * ilość ) + woda (stężenie * ilość)

substancja (woda morska): ilość - 60 l, stężenie - 6,5%
woda słodka: ilość - x l, stężenie 0%
roztwór (woda morska + woda słodka): ilość - (x + 60) l, stężenie - 3%

3%*(x + 60) = 6,5%*60 + 0%*x
0,03(x + 60) = 0,065*60 + 0
0,03x + 1,8 = 3,9
0,03x = 3,9 - 1,8
0,03x = 2,1 /: 0,03
x = 70 l

Odp. Trzeba dolać 70 l słodkiej wody.