Odpowiedzi

2010-02-26T23:48:27+01:00
X - jeden składnik tej sumy
10 x - drugi składnik sumy
mamy
10 x + x = 5797
11 x = 5797
x = 5797 : 11
x = 527
10 x = 5270
Spr. 5270 + 527 = 5797
Odp. 5270 + 527 = 5797
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-26T23:50:24+01:00
X - pierwsza liczba
10x - druga liczba

x+10x = 5797
11x=5797 /:11
x=527

10*527=5270

te liczby to 527 i 5270.
7 4 7
2010-02-27T00:06:30+01:00
Liczbę 5797 rozłóż na sumę dwóch składników tak, aby jeden ze składników miała końcu zero i aby po skreśleniu tego zera otrzymać drugi składnik tej sumy.

abc0
+abc
----------
5797

c=7
7+b=9 ----> b=2
2+a=7---->a=5

zatem te składniki to 5270 i 527
3 4 3