Odpowiedzi

2010-02-27T00:03:50+01:00
Jest to mieszanina, której składników nie zobaczysz gołym okiem, ani nie zobaczysz ich przy użyciu przyrządów optycznych.../ np. woda i cukier (przy załozeniu, że cukier się rozpuścił)
2010-02-27T00:05:15+01:00
Mieszanina, w której nie da sie odróżnić skladnikow golym okiem
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T00:28:34+01:00
Mieszanina jednorodna (homogeniczna) - ma jednakowe właściwości w całej rozciągłości, tzn. gołym okiem lub za pomocą lupy czy mikroskopu nie można rozróżnić jej składników. Mieszaniny jednorodne (homogeniczne) noszą nazwę roztworów.
stopy metali (brąz)
benzyna (mieszanina węglowodorów)
solanka (roztwór wodny soli kamiennej)
cukier w wodzie
powietrze (mieszanina gazów)
roztwory wodne soków
ocet
Szczególnym przykładem mieszaniny jednorodnej, jest roztwór sporządzony przez rozpuszczenie cukru w wodzie. Kryształy cukru rozpuszczone w wodzie rozpadają sie na takie drobiny, które praktycznie stają się niewidoczne dla naszego oka. Efekt taki możemy zaobserwować podczas słodzenia herbaty.
W mieszaninie jednorodnej składnik występujący w nadmiarze nosi nazwę rozpuszczalnika a pozostałe składniki substancje rozpuszczone.