Z urny, w której są trzy kule ponumerowane: 12,13 i 14, losujemy bez zwracania dwie kule. Które z poniższych zdarzeń jest zdarzeniem pewnym, a które-niemożliwym?
A-obydwie wylosowane liczby są nieparzyste
B-suma wylosowanych liczb nie jest liczbą pierwszą
C-suma wylosowanych liczb jest równa co najwyżej 24
D-jedna z wylosowanych liczb jest parzysta

proszę napiszcie mi;)

2

Odpowiedzi

2010-02-27T07:28:58+01:00
Możliwe:

B, D

Niemożliwe:

A, C
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T07:33:15+01:00
Niemożliwe: c bo 12+13=25 12+14=26 13+14=27 czyli wieksze od 24
a bo mamy dwie liczby parzyste i tylko jedną nieparzystą

zdarzenie pewne:
b bo zawsze w wyniku wyjdzie liczba druga tzn taka która dzieli sie przez conajmniej 3 liczby np wynik 25 dzieli sie przez 1 25 i 5
d bo są 2 liczby parzyste
5 3 5