1)Podczas rajdu najpierw wyruszyła w trasę klasa I, idąc z prędkością 4km/h. Po godzinie, w ślad za nimi, wyruszyła klasa II, idąc z prędkością 6km/h. Jakie równanie trzeba rozwiązać, aby obliczyć, ile czasu potrzebuje klasa II, by dogonić klasę I.

2)W ciągu trzech godzin Kuba rozwiązał 60% wszystkich zadań z zestawu. pozostało mu do rozwiązania jeszcze 16 zadań. Wynika stąd, ze:
A) Kuba rozwiązał już 25 zadań
B) w zestawie było 60 zadań
C) Kuba rozwiązał 9 zadań w ciągu godziny
d) aby rozwiązać wszystkie zadania potrzeba mu jeszcze dwóch godzin

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T08:42:11+01:00
Witaj
1/
Podstawą równania jest założenie, że po x godzinach marszu odległość między
klasami wyniesie zero czyli różnica dróg po czasie x będzie zerem.
x-czas marszu klasy II
6x-droga klasy II
x+1 czas marszu klasy I
4(x+1) droga klasy I

4(x+1) - 6x = 0 JEST RÓWNANIEM DO ROZWIĄZANIA

x=2 godziny czyli po 2 godzinach klasa II dogoni klasę I.

1/
16 zadań do rozwiązania stanowi 40% całego zestawu
cały zestaw to 16*100%/40% = 40 zadań
24 zadania rozwiązane w ciągu 3 godzin czyli 8 zadań/godzinę

Na rozwiązanie 16 zadań pozostałych potrzeba Kubie 2 godzin.

.....................pozdrawiam

Odpowiedź d)
2010-02-27T08:48:05+01:00
2 D

40% to 16 zadań mu zostało do rozwiązania
60% to 24 zadania tyle rozwiazał w ciagu 3 godzin czyli 8 zadań w godzine
razem 40 zadań

zostało mu jeszcze 16 zadan, a robi 8 zadan w godzine wiec potrzebuje jeszcze 2 h
2010-02-27T14:04:21+01:00
1
Podstawą równania jest założenie, że po x godzinach marszu odległość między
klasami wyniesie zero czyli różnica dróg po czasie x będzie zerem.
x-czas marszu klasy II
6x-droga klasy II
x+1 czas marszu klasy I
4(x+1) droga klasy I
4(x+1) - 6x = 0 JEST RÓWNANIEM DO ROZWIĄZANIA
x=2 godziny czyli po 2 godzinach klasa II dogoni klasę I.


2/
16 zadań do rozwiązania stanowi 40% całego zestawu
cały zestaw to 16*100%/40% = 40 zadań
24 zadania rozwiązane w ciągu 3 godzin czyli 8 zadań/godzinę
Na rozwiązanie 16 zadań pozostałych potrzeba Kubie 2 godzin.
ODPOWIEDŹ(D)