Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T08:22:01+01:00
B-ilosc lat Basi
a-ilosc lat Agnieszki
b-1=2(a-1) rok temu
b-5=a dzisiaj
podstawiam
b-1=2(b-5-1)
b-1=2b-12
b=11
a=b-5=11-5=6
ODP
Basia ma 11 lat
Agnieszka ma 6 lat

pozdrawiam

2010-02-27T08:26:53+01:00
X-wiek Basi
y-wiek Agnieszki

x-1-wiek rok temu
y-1-wiek rok temu

x-1=(y-1)*2
x=y+5

y+5-1=2y-2
x=y+5

y-2y=-2-4
x=y+5

-y=-6/:(-1)
x=y+5

y=6
x=6+5=11

odp.Wiek Basi to 11
wiek Agnieszki to 6
2010-02-27T08:27:42+01:00
X-wiek Basi
y-wiek Agnieszki

Rok temu Basia była 2 razy starsza od Agnieszki
x-1=2(y-1)

Dziś jest od niej o 5 lat starsza.Ile lat ma Basia a ile Agnieszka
x=5+y

x-1=2(y-1)
{
x=5+y

5+y-1=2y-2
y=6

x+5+6=11

y=6
x=11

Odp. Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6.