Odpowiedzi

2010-02-27T10:03:22+01:00
Raki, homary, langusty, kraby, kryl, prosionki, stonogi, dafnie, oczliki, przekopnice, pąkle i inne prymitywniejsze gatunki
5 3 5
2010-02-27T10:06:49+01:00
Krab palmowy - najbardziej znany lądowy skorupiak
Prosionek szorstki, prosionek piwniczny
żółwie lądowe, ślimaki, stonogi, chrząszcze
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T10:10:37+01:00
Jednym z najbardziej znanych skorupiaków lądowych jest krab palmowy, określany jest także jako krab rozbójnik (lubuje się :-) w porywaniu ludziom części ubrania, obuwia itd). Kontaktu ze środowiskiem morskim nie porzuciły jednak - samice jaja składają z morzu.
Innym jest skorpion (należy do pajęczaków) - żyje w środowisku wodnym i lądowym. Jego narządami oddechowymi są płucotchawki.
Odmian skorupiaków jest bardzo dużo. W zasadzie w każdej gromadzie jest podgromada żyjąca w środowisku także lądowym (jak na przykład mężoraczki: drobne skorupiaki dorastające max 2-3 mm)
8 3 8