Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T10:29:10+01:00
R = 2 omy
I = 5A
t = 1 min = 60 s
W=Q=? ; ciepło jest równe pracy wykonanej przez prąd el.

W = U *I*t
R = U/I
U = R*I
W = R*I*I*t
W = R*I^2*t
W = 2 omy * (5A)^2*60 S
W = 2 omy * 25 A^2* 60 s
W = 3000 J = 3 kJ
[om *A^2*s] = [V/A*A*s] = [V*A*s] = [J]
2 5 2
2010-02-27T10:30:03+01:00
R=2Ω
I=5A
t=1min=60s
Q=?
--------------------------------------
U=I*R=5A*2Ω=10V
Q=U*I*t=10V*5A*60s=3000J=3kJ
1 5 1