Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T10:30:06+01:00
Urodziła się 12 lipca 1751 w Cuvilly we Francji, zmarła 8 kwietnia 1816 w Namur.
Dziewica Kościoła katolickiego, mistyczka, założyła zgromadzenie "sióstr od naszej pani z Namur"
W 1773 r. próbowano zamordować jej ojca, gdy rodzina siedziała przy kolacji. Strzelano do niego przez okno.wywołało to u niej paraliż. mimo choroby stale się uśmiechała i nie straciła wiaty w Boga. sąsiedzi już wtedy zaczęli uważać ją za świętą, odwiedzali ją by posłuchać opowiadań z życiorysów świętych. Po wybuchu rewolucji francuskiej ukrywała prześladowanych księży, za co miano ukarać ją spaleniem na stosie. Uratowano ją poprzez wywiezienie na wozie z sianem. Do wspólnej pracy zachęciła kilka młodych dziewcząt, które złożyły śluby czystości, co stało się początkiem zgromadzenia zakonnego sióstr od Najświętszej Panny w Notre-Dame. gdy odmawiała nowennę do Najświętszego Serca Jezusowego, paraliż ustąpił. Cierpiała na niego poprzez 22 lata. wydarzenie to uważano potem za cud. Po nieporozumieniach z biskupem Amies zmuszona została do przeniesienia się wraz ze zgromadzeniem do Namur i tam zmarła.

jak jest za dużo to skróć sobie :D
jeśli jest za mało to daj znać:D

liczę na naj :)
2010-02-27T12:13:04+01:00
Wybieram sie do bierzmowanie jako patronke wzbralam julie billart .
Rodzina Julii popadła w ogromną biedę. Wtedy kilkunastoletnia Julia zaczęła pracować, by zapewnić byt najbliższym. W czasie Rewolucji Francuskiej Julia zdecydowanie opowiedziała się przeciwko terrorowi jakobinów, walczyła z nienawiścią i modliła się o pokój. W Bettencour założyła instytut dla dziewcząt, gdzie wychowywano je i przygotowywano do pracy nauczycielskiej. Prowadziła go wraz ze swoimi siostrami ze Zgromadzienia Sióstr od Najświętszej Maryi Panny. Życie Julii było pełne modlitwy i pracy. Nie poddawała się, choć chorowała na paraliż, w związku z czym musiała nieustannie leżeć w łóżku. Choroba trwała dwadzieścia dwa lata i nagle w cudowny sposób opuściła św. Julię. Stało się to w chwili, gdy zakonnica odmawiała nowennę do Najświętszego Serca Jezusowego.
xd