Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-18T16:25:12+02:00
100%+15%=115%=1,15
100%-18%=82%=0,82

1,15x*0,82=471,5
0,943x=471,5 [/:0,943]
x=500

1,15*500=575

Odp. Cena początkowa wynosiła 500zł, a po podwyżce 575zł.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T16:30:25+02:00
471.50 - 82 %
x - 100%

471.50*100%/82%=47150/82=575
575 - cena po podwyżce

575 - 115%
x - 100%

575*100%/115%=57500/115=500
500 - cena początkowa

Odpowiedź: pierwotna cena tego towaru wynosiła 500 zł, a po podwyżce towar kosztował 575 zł


Ps. Ukośniki oznaczają kreski ułamkowe .
12 4 12