Odpowiedzi

2010-02-27T10:31:35+01:00
A) pochopne decyzje militarne (np. zezwolenie państwom ościennym na realizację wojen na terenie Rzeczpospolitej),
b) zubożała oświata, niezreformowane kolegia jezuickie,
c) konflikt między Potockimi a Czartoryskimi, rodami magnackimi,
rozbiór Polski przez Prusy, Austrię, Rosję w wyniku anarchii i sytuacji polityczno-społecznej.
d) zbyt dużo przywilejów magnaterii, rozpanoszenie szlachty,
e)sytuacja polityczna w drugiej połowie XVII w.:):):);P
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T10:35:56+01:00
A) Wolną elekcję (w wybór naszego króla mogły wtrącać się obce mocarstwa)
b) Liberum Veto
c) Wojny XVII w. (Turcja, Rosja, Szwecja)
d) upadek gospodarczy
e) wymuszanie przez szlachtę nowych przywilejów
f) gospodarcze zacofanie
g) sejm 4-letni
h) niekorzystne położenie geograficzne
i) przekładanie interesów ojczyzny ponad własne (przez szlachte)
j) powstanie parlamentu

Mam nadzieje że pomogłem
4 4 4