Odpowiedzi

2010-02-27T10:50:58+01:00
W reakcjach kwasów z tlenkami, metalami lub wodorotlenkami powstają sole.

Np:
kwas octowy+CuO
2CH3COOH+CuO---> (CH3COO)2Cu+ H2O
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T11:07:41+01:00
Powstaja sole, np.:
kwas octowy+CuO
2CH3COOH+CuO--->(CH3COO)2Cu+H2O

proszę :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:48:41+01:00
W takich reakcjach powstaje:

- sól kwasu karboksylowego
- woda


kwas octowy i CuO

2CH₃COOH+ CuO---> (CH₃COO)₂Cu+ H₂O
1 5 1