Odpowiedzi

2010-02-27T12:32:42+01:00
Napewno będzie budowa i czynności układu moczowego,choroby układu moczowego także skóry, jak zapobiegać tym chorobą, czynniki które wpływają na rozwój tej choroby,higiena układu moczowego,funkcje skóry,np.ochrania,jest siedliskiem niektórych zmysłow,wytwarza witaminę D3 i tpd. paznokcie też zapewne będą nie jestem pewna zależy od grupy sprawdzianu..wsumie to z całych tych dwóch tematów są dosyć trudne.ale mam nadzieje że ci pomogą.;)
Pozdrawiam iżycze powodzenia..;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:21:29+01:00
1.Jakie funkcje spełnia układ wydalniczy?
2.Wymień funkcje skóry.
3.Warstwy skóry.
4.Podaj wytwory naskórka.
5.Gdzie znajduje się melanina?
6.Co to jest filtracja, a co resorpcja?
7.Uzupełnij tabelę:

szkodliwe substancje | Z jakich subst. | Jaki narząd je wytwarza?
przemiany materii | pokar.powstaje |
| |
CO2 | .odp.tłuszcze, | ..odp.:(płuca, nerki)
substancje azotowe |...odp.:białka | ...odp.:(nerki, skóra)