Odpowiedzi

2009-10-18T16:29:27+02:00
A)N₂ + 3H₂ →2 NH₃
1 cz. azotu + 3 cz. wodoru → 2 cz. amoniaku
b)Fe + 2HCl → FeCl₂ +H₂
1 at żelaza + 2 cz. kwasu solnego → 1 cz chlorku żelaza (II) + 1 cz wodoru
c)N₂ + O₂ → 2NO
1 cz azotu + 1 cz tlenu →2 cz. tlenku azotu (II)
d)4Mn + 7O₂ → 2Mn₂O₇
4 atomy manganu + 7 cz. tlenu → 2 cz. tlenku manganu
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T16:32:47+02:00
A)N₂ + 3H₂ → 2NH₃
1 czasteczka azotu łączy się z 3 czasteczkami wodoru i powstają 2 czasteczki amoniaku
b)Fe + 2HCl → FeCl² +H²
1 atom żelaza i 2 czasteczkami chlorku wodoru i wymieniaja się na czasteczke chlorku żelaza (II) i 1 cząsteczkę wodoru
c)N₂ + O₂ → 2NO
1 czasteczka azotu łaczy sie z 1 czasteczka tlenu i powstają 2 czasteczki tlenku azotu (II)
d)4Mn + 7 O₂ → 2Mn₂O₇
4 atomy manganu łączą się z 7 czasteczkami tlenu i powstają 2 czasteczki tlenku manganu
1 1 1