-zad.16- -str.55-

Treść:

Dłuższe ramię szlabanu kolejowego ma 4n m , a krótsze 0,8 m. O ile metrów wzniesie się dłuższe ramię , gdy któtsze opuści się o 0,5 m ?

.
Prosze o wszystkie obliczenie zeby mozna było przepisać do zeszytu odrazu :D . tHx ;d .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:59:12+01:00
Rozwiązanie w załączniku (z rysunkiem)
2010-02-27T16:27:33+01:00
Chodzi o podobieństwo trójkątów 0.8/0.5=4/x
0.8x=2
x=2.5
odp wzniesie sie o 2.5 m
2010-02-27T19:59:26+01:00
0.8x=2
x=2.5
o 2,5 metra
;))