Zad.1
Uporządkuj, wymienione etapy oddychania, zgodnie z kierunkiem transportu tlenu ze środowiska zewnętrznego do poszczególnych komórek.
a) Dyfuzja gazów oddechowych między powietrzem pęcherzyków płucnych a krwią w oplatujących je włosowatych naczyniach krwionośnych.
b) Biologiczne utlenienie związków organicznych.
c) Transport gazów oddechowych podczas wdechu i wydechu.
d) Transport gazów oddechowych przez krew
e) Dyfuzja gazów oddechowych między krwią a komórkami organizmu

zad.2
Przyporządkuj z zad.1 opisy etapów oddychania do ich nazw:
- transport gazów oddechowych przez krew
- oddychanie komórkowe
- wymiana gazowa w płucach
- wentylacja płuc
- wymiana gazowa w tkankach

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T11:09:26+01:00
Zad 1
c, a, d, e, b
Zad 2
1-d, 2-e, 3-a, 4-c, 5-b
2 5 2
2010-02-27T11:14:48+01:00
Zad1
1) Transport gazów oddechowych podczas wdechu i wydechu.
2)Dyfuzja gazów oddechowych między powietrzem pęcherzyków płucnych a krwią w oplatujących je włosowatych naczyniach krwionośnych.
3)Transport gazów oddechowych przez krew
4)Dyfuzja gazów oddechowych między krwią a komórkami organizmu
5)Biologiczne utlenienie związków organicznych.

Zad2
1)wymiana gazowa w tkankach- Transport gazów oddechowych przez krew
2)oddychanie komórkowe- Biologiczne utlenienie związków organicznych.
3)wymiana gazowa w płucach - Transport gazów oddechowych podczas wdechu i wydechu.
4)wentylacja płuc - Dyfuzja gazów oddechowych między powietrzem pęcherzyków płucnych a krwią w oplatujących je włosowatych naczyniach krwionośnych.
5)transport gazów oddechowych przez krew - Dyfuzja gazów oddechowych między krwią a komórkami organizmu