Na ciało działają dwie siły F1=5N i F2= 3N o przeciwnych zwrotach. Pod działaniem tych sił ciało porusza się ruchem jednostajnie przyspieszonym. Jaką wartość i jaki zwrot musi mieć dodatkowa siła F3 działająca na to ciało, aby jego ruch był jednostajny i prostoliniowy.
Jeśli do rozwiazania tego zad potrzebne są jakieś obliczenia to proszę też je napiszcie. ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T11:16:44+01:00
F1 = 5N ; zakładam,że działa poziomo w prawo
F2 = 3 N ; zakładam, że działa poziomo w lewo
Fw = F1 - F2
Fw = 2N i działa poziomo w prawo (w stronę siły większej)
dodatkowa siła F3 = 2N i musi działać poziomo w lewo.
Uzasadnienie: aby ciało poruszało się ruchem jednostajnym, zgodnie z I zasadą dynamiki, na ciało działają siły wzajemnie się równoważące, czyli wypadkowa sił Fw = 0
2 3 2
2010-02-27T11:18:27+01:00
Dane Szukane
F1=5N 5N 3N 2N F3=?
F2=3N <___________._______>___>
5N 5N

Fw = F1-F2 F3=Fw
Fw= 5N - 3N
Fw=2N Odp. Aby ruch był jednostajnie prostoliniowy potrzebna bedzie siła F3 równa 2N
1 1 1