Odpowiedzi

2010-02-27T11:41:50+01:00
H czworościanu=a√6:3=√6/:√6
a:3=1
a=3×1
a=3


pole=a²√3=3²√3=9√3j.²


narysuj trójkąt równoboczny, ale żeby podstawa była u góry

zaznacz kropkami środki każdego boku
połącz te środki


masz gotowy rysunek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:11:21+01:00
Czworościan foremny jest zbudowany z czterech trójkątów równobocznych, jego wysokość opada w punkcie przecięcia wysokości podstawy (które jak w każdym trójkącie równobocznym dzielą się w stosunku 1:2)

z tw. Pitagorasa:
a² = H² + (2h/3)² |*9
9a² = 54 + 4h²
9a² = 54 + 4(a√3/2)²
9a² = 54 + 3a²
6a² = 54
a² = 9
a = 3

Ppc = 4*P = 4*a²√3/4 = a²√3 = 9√3
jak masz pytania to pisz na pw
6 2 6
2010-02-27T16:17:52+01:00
Rozwiązanie w załączniku - rysunek z obliczeniami

h-wysokość podstawy jest podzielona na ⅓h i ⅔h (może być niewidoczne na rysunku)
4 5 4