W warsztacie samochodowym stał pojemnik ze zużytym olejem samochodowym. Mechanikowi wpadły do niego dwa przedmioty: gumowa łata i kawałek świecy. Rysunek obok przedstawia zachowanie się tych ciał po wrzuceniu do pojemnika. Ktore z nich ma większą gęstość? Odpowiedź uzasadnij.


aut. Na rysunku kawałek świecy pływa na powierzchni a łata na dnie.

3

Odpowiedzi

2010-02-27T11:36:44+01:00
Z warunków pływania ciał wynika:
ciało zanurzone w cieczy tonie gdy gęstość zanurzonego ciała jest większa od gęstości cieczy , więc gęstość gumowej łaty jest większa od gęstości oleju samochodowego.
86 3 86
2010-02-27T11:39:10+01:00
Świeca ma mniejszą gęstość ponieważ gdy jakieś ciała pływają na powierzchni to mają mniejszą gęstość tak jak woda i olej - olej pływa na powierzchni bo ma mniejszą gęstość a woda jest pod olejem bo ma większą gęstość od oleju
120 4 120
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T12:00:11+01:00
Gęstość świecy jest mniejsza od gęstości oleju, a więc będzie się unosić na powierzchni. Łata ma większą gęstość a przez to masę więc opadnie na dno.
157 4 157