Odpowiedzi

2009-10-18T16:52:23+02:00
25g+30g+25g+26g+20g+24g =
100% = 150g
x% = 30g

150x=3000/ : 150
x = 20%

Tymianek stanowi 20% wysianych ziół.
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T17:11:49+02:00
Najpierw trzeba sprawdzić ile ważyły wszystkie zioła.
25g+30g+25g+26g+20g+24g=150g

I teraz najłatwiej sposobem na krzyż.
150g-100%
30g-x
Można to odczytać tak:
"Jeśli 150 gram wszystkich ziół to 100%, to
ile procent stanowi 30g?"

x=30*100%:150
x=20%

Odp.: Tymianek stanowił 20% wszystkich ziół.