Kilkadziesiąt pytań z krzyżówki :) 1x _ oznacza miejsce na jedną literę. Wystawiam naj :) Myśle że 50 pkt to troche jest. Rozwiązanie to min. połowa pytań- inaczej spam
Z góry thx. Podpowiedz: Pytania ogółem są o gadach.

1Błona wyścielająca osłonę jaja _ _ _ _ _ _ _ _
2Błona zabezpieczająca zarodkowi środowisko wodne _ _ _ _ _ _ _ _
3Błony umożliwiające rozwój zarodka na lądzie _ _ _ _ _ _ _ _
4Jaszczurka spotykana w Polsce _ _ _ _ _ _ _
5Rodzaj łusek u gadów _ _ _ _ _ _
6Olbrzymie kopalne gady lądowe _ _ _ _ _ _ _ _ _
7Najsilniejszy z dusicieli _ _ _ _ _ _ _ _
8Żyją na wyspie Komodo _ _ _ _ _ _
9Gady o czterodzielnym sercu _ _ _ _ _ _ _ _ _
10Beznoga jaszczurka _ _ _ _ _ _ _ _
11Wąż opiekujący się złożonymi jajami _ _ _ _ _
12 Przodkowie gadów ssakozębnych _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
13 Serce gadów _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
14 Kość umożliwiająca gadom połykanie dużych organizmów _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
15 Egzotyczny gad o niesprzężonych oczach _ _ _ _ _ _ _ _
16 Rodzaj płytek na ciele gadów_ _ _ _ _ _
17 Błona płodowa pełniąca rolę zarodkowego pęcherza moczowego _ _ _ _ _ _ _ _
18 Zwierzęta, których rozwój zarodkowy odbywa się poza organizmem matki _ _ _ _ _ _ _ _
19 Narząd zmysłu u gadów pozwalający reagować na temperaturę _ _ _ _ _ _ _ _ _
20 Jest zbudowana z kości biodrowych, łonowych i kulszowych _ _ _ _ _ _ _ _
21 Łączą czaszkę z kręgosłupem _ _ _ _ _ _ _
22 Błona spinająca palce tylnych kończyn żaby _ _ _ _ _ _

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T12:44:12+01:00
1-skorupka, 2-kosmówka, 4-zielona, 5-rogowe, 7-anakonda, 8-warany, 9-krokodyle, 10-padalec, 11-kobra, 14-kwadratowa, 15-kameleon, 16-tarczki, 17-omocznia,19- Jacobsona, 20-miednica, 21-dźwigacz, 22-pławna. Przepraszam na resztę odpowiedzi nie wiem.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:48:04+01:00
19. jest źlee
Jacobsona nie pasuje ;/
Ewentualnie może być Tętniczka, ale wtedy będą Krokodylę ;P

całej nie rozwiążę, ale troszkę ci pomogę
1.kosmówka
2. owodnia
3. płodowe
4. zielona
5. kostne
7. anakonda
8. warany
14. kwadratowa
15. kameleon
18. jajorodne
no... jest 11
połowa