Odpowiedzi

2010-02-27T12:50:33+01:00
"Aby obliczyć ile przekątnych posiada wielokąt należy pomnożyć liczbę jego boków przez liczbę o 3 od niej mniejszą i otrzymany wynik podziel przez 2"
n*(n-3) /2 =35
n²-3n=70
n=10
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T12:56:28+01:00
Wzor na liczbe przekatnych dowolnego wielokata

n(n-3) dzielone przez 2


wiec nalezy przrownac wzor do liczby 35

n(n-3) / 2 = 35 razy 2

n(n-3) = 70
n kwadrat - 3n= 70
nkwardat - 3n - 70= 0

teraz licze delte: wzor: b kwadrat-4ac, oblicz samodzielnie, ale mi wyszla delta rowna pierwiastek z 17

teraz liczysz x1 i x2, x1 wyszlo mi -7
x2 wyszlo mi 10 czyli prawidlowa odpoiwedz to ze n= 10. ( -7 jest liczba ujemna wiec nie spelnia tego zadania)
11 4 11