Malarz zlecił swoim pomocnikom pomalowanie wszystkich pomieszczeń w nowym domu. Ile puszek farby trzeba kupić na pomalowanie pokoju o wymiarach 2,5 m x 4 m i wysokości 3 m, w którym jest jedno okno o wymiarach 80 cm x 200 cm i drzwi o wymiarach 20 dm x 10 dm? Jedna puszka farby wystarcza na pomalowanie 12 m kwadratowych powierzchni. Proszę o szybkie rozwiązanie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T12:59:23+01:00
2 ściany
2 (2,5*3)=2*7,5=15 m²
2 ściany
2 (4*3)=2*12=24 m²
15+24=39 m²
39 -(pole okna +pole drzwi)
Pokna=0,8m*2m=1,6m²
Pdrzwi=2m*1m=2m²

39-(1,6+2)=39-3,6=35,4

1puszka-12 m²
x puszek-35,4 m²
x= 35,4 /12 =2,95 w przyblizeniu 3

odp: potrzeba 3 puszek farby.
1 5 1
2010-02-27T13:01:37+01:00
Dane:
wymiary pokoju - 2,5m x 4m x 3m
okno - 0,8m x 2m = 1,6m kwadratowego
drzwi 2m x 1m = 2m kwadratowe
puszka farmy starczy na 12 kwadratowych

Wymiary ścian:
ściana 1 4m x 3m = 12m kwadratowych
ściana 2 2,5m x 3m = 75m kwadratowych
ściana 3 12m kwadratowych - 1,6m kwadratowego = 10,4m kwadratowe
ściana 4 75m kwadratowych - 2m kwadratowe = 73m kwadratowe

ściana 3 to jej pole minus pole okna a ściana 4 to jej pole minus pole drzwi.

12 + 75 + 10,4 + 73 = 170,4m kwadratowych
170,4 : 12 = 14,2 , czyli na pomalowanie pokoju potrzeba nam 15 puszek farby
Odp. Na pomalowanie pokoju trzeba kupić 15 puszek farby.
1 5 1