1.) Podaj odpowiedzi w postaci wyrażeń algebraicznych :

a) Zbroja rycerza waży 30kg. Rycerz waży X kilogramów. Ile waży rycerz w zbroi?
b)Jedno jajko kosztuje 0,35zł. Ile złotych kosztuje M jajek ?
c) Książka ma N kartek . Ile ma stron ?
d) Jedna różna kosztuje 4zł,a wstążka kosztuje złotówkę . Ile złotych należy zapłacic za K róż przybranych wstążką ?
e) Radek jest starszy od Ani o 9 lat. Ania ma Y lat. Ile lat ma Radek?
f) W rezerwacie było N żubrów . Obecnie jest ich 2 razy mniej. Ile żubrów jest w rezerwacie ?

3

Odpowiedzi

2010-02-27T12:56:48+01:00
A) 30kg + x
b) m*0,35zł
c) n*2
d) (4zł+1zł)*k
e) y+9
f) n:2
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T12:56:55+01:00
A) 30+x
b) 0,35*M
c) 2N
d) 4K+1
e) Y+9
f) N/2 (można też zapisać jako ½N)

1 3 1
2010-02-27T12:58:50+01:00
A.)30+x
b M*0,35
c n*2
d k*4+1
e Y+9
f n/2
2 1 2