Na podstawie schematu ustal wzory związków A i B. Padaj ich nazwy napisz równania zachodzących reakcji.

Al2O3 Br2
A --------->B-------->CH2-CH2-Br
|
Br

A:.............................................
B:.............................................

Oczywiście wszystkie cyfry są małe..

2

Odpowiedzi

2010-02-27T12:59:39+01:00
A Ch3-ch2Oh etanol
B eten Ch2=ch2

reakcja A:

Ch3Ch2oH -> CH2=ch2 + h2o

B:

Ch2=ch2 + br2-> ch2br-ch2br
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:52:49+01:00
A- etanol
B- eten


A: CH₃CH₂OH------Al₂O₃----> CH₂=CH₂+ H₂O
B: CH₂=CH₂+ Br₂---> CH₂(Br)-CH₂(Br)


musi powstać taki związek, ponieważ węgiel MUSI być czterowartościowy :)
a to co w nawiasach to ma być z kreską w dół od węgla ;)
1 5 1