Zad1
Korzystając z szeregu metali aktywności ustal które z metali będą reagowały z kwasem solnym , wypierając z niego wodór. Napisz odpowiednie równania reakcji.

cynk, miedź, rtęć , magnez , wapń ,antymon , platyna , nikiel , potas

W załączniku masz SZEREG AKTYWNOŚCI METALI

2

Odpowiedzi

2010-02-27T13:11:04+01:00
Cynk,
Zn + 2hcl -> zncl2+ h2
, , magnez ,
mg + 2hcl--mgcl2 + h2
wapń ,
ca + 2hcl-- cacl2 + h2
, , nikiel
ni + 2hcl -> nicl2 + h2
, potas
K + hcl -> kcl + 1/2 h2
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T13:14:44+01:00
Zn+2HCl= ZnCl2+ H2
Mg+2Hcl= MgCl2+ H2
Ca+2HCl= CaCl2 +H2
2K+2HCl=2 KCl +h2
Przy okazji pamietaj miedz wogole nie reaguje z HCl !!
2 3 2