Zad. nt. bajki Ignacego Krasickiego-Lew pokorny

Oto ta bajka:
Źle zmyślać, źle i prawdę mówić w pańskim dworze.
Lew, chcąc wszystkich przeświadczyć o swojej pokorze,
Kazał się jawnie ganić. Rzekł lis:"Jesteś winny,
Boś zbyt dobry, zbyt łaskaw, zbyt dobroczynny".
Owca widząc, że kontent, gdy liszka ganiła,
Rzekła:"Okrutnyś, żarłok, tyran..."Już nie żyła

Pytanie:
Dlaczego lew namawiał poddanych, by go krytykowali? Co chciał w ten sposób osiągnąć?



Prosze o pomoc!

2

Odpowiedzi

2010-02-27T13:14:40+01:00
Myślę , że lew chciał zwrócić na siebie uwagę za wszelką cenę . Chciał aby o nim mówiony nawet jeśli byłoby to coś złego . Chciał osiągnąć sławę .
17 4 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T13:18:36+01:00
Lew namawiał poddanych by go krytykowali, ponieważ chciał aby nie myśleli, że skoro jest władcą to będzi im tylko rozkazywał i odpoczywał sobie. Chaciał i m udowodnić, że nawet król ma pewne słabości. Przy okazji gdy ktoś zbyt źle go ocenił, miał dobry obiad:P
26 3 26