Zadanie 1.
a) Trójkąt równoboczny o boku dł. 3 cm
Oblicz:
Pp-[pole podstawy]-?
h-[wysokość]-?
V-[objętość]-?
Pb-45cm2[kwadratowych]
Pp-[pole całkowite]-?


b)Trójkąt prostokątny o przyprostokątnych dł. 10 cm i 24 cm
Oblicz:
Pp-?
h-?
V-960cm3 [sześciennych]
Pb-?
Pc-?


c)Trapez równoramienny o bokach dł. 5cm, 3 cm, 5 cm i 9 cm
Oblicz:
Pp-?
h-?
V-140cm3 [sześciennych]
Pb-?
Pc-?



Proszę zróbcie ;))
Pilne.!!;(
Z góry bardzo, bardzo dziękuje.! ;D;D

2

Odpowiedzi

2010-02-27T13:40:30+01:00
A) nie wiem jak chcesz to obliczyć... trójkąt to figura płaska :P
Policzę dla czworościanu:
V=3³/12*√2
V=2,25√2
Pc=3²√3
Pc=9√3
Pp=Pc:4=2,25√3
Pb=Pp*3=6,75√3

Coś masz nie tak w tych zadaniach... wydaje mi się że te figury to podstawy ostrosłupów czy graniastosłup€w... wtedy można to wszystko policzyć... inaczej NIE (figura płaska nie ma V/Pc/Pp/Pb).
Popraw zadanie to się zrobi :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:55:50+01:00