Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T13:26:31+01:00
1.Dojrzała sosna wytwarza dwa rodzaje kwiatów:męskie i żeńskie,skupione na końcach niekt.órych gałązek.
2.Kwiat męski zawiera dwa woreczki pyłkowe,w których dojrzewają ziarnka pyłku.
3.Ziarnka pyłku wysypują się przez pęknięcia w ścianach woreczków i są przenoszone przez wiatr do zalążka.
4.Kwiat żeński to mała łuska,na której znajdują się dwa zalążki.
5.W zalążku znajduje się gametofit żeński,który wytwarza komórkę jajową.
Łączy się ona z gametą męską ziarna pyłku.
6.Na skutek zapłodnienia na każdej łusce szyszki żeńskiej powstają po dwie zygoty,z których rozwijają się nasiona.
7.Nasiona roślin nagonasiennych mają dużą powierzchnię.Dzięki temu mogą byc przenoszone przez wiatr na znaczne odległości.
8.Z nasienia rozwija się sporofit.
9.W cyklu rozwojowym roślin nagonasiennych,takich jak sosna,domuinuje sporofit,który zazwyczaj jest okazałym drzewem.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T15:18:57+01:00