Odpowiedzi

2010-02-27T13:24:03+01:00
M pbcl2=278
278-100%
71-x
x=25,5% cl

Licl=42,5
42,5-100
35,5=x
x=83,5 % cl
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T13:27:40+01:00
Oblicz, który chlorek zawiera większy procent masowy chloru : PbCl₂ czy LiCl

Pb=207u
CL=35,5u
Li=7u

PbCl2=207+2/35,5=207+71=278
100%-278
x%=71
x=7100/288=24,65%

LiCl=7+35,5=42,5
100%-42,5
x%-35,5
x=3550/42,5=83,53

odp; wiekszy procent masowy, bo 83,53 % litu zawiera LiCl
14 4 14
jakim cudem tylko trzy gwiazdki
2010-02-27T13:29:16+01:00
PbCl₂
Pb=207u
Cl= 2*35u= 70u
razem masa wynosi 207u+70u= 277u
70u/277u* 100% ≈ 25%

LiCl
Li=7u
Cl=35u
razem masa wynosi: 35u+7u=42u
35u/42*100% ≈83 %

Odp: Większy procent masowy chloru zawiera LiCl.
5 3 5