Odpowiedzi

2010-02-27T13:24:42+01:00
Powiedzmy, że masz mapę w skali : 1 : 500 000 Znaczy to, że 1 cm na mapie odpowiada 50 000 cm w terenie. Teraz przejdziemy do zamiany. 1 cm na mapie = 500 000 cm w terenie. 1 cm na mapie = 500 m w terenie. 1 cm na mapie = 5 km w terenie.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T13:26:06+01:00
Ja Ci napisze na przykładzie 1:200000

więc najpierw musisz zamienić na cm
1cm-200000cm

następnie zamieniasz na metry (czyli skreślasz dwa zera)
1cm-2000m

na końcu zamieniasz na kilometry (czyli skreślasz trzy zera)
1cm-2km

i tyle, ale pamiętaj żeby zawsze na początku było: 1cm-...... bo to jest ważne


Mam nadzieję, że pomogłam ; DD
5 5 5
2010-02-27T13:28:52+01:00
Kiedy masz skale np.: 1:700 000- skala liczbowa
To najpierw musisz odjąć dwa zera:
700
Potem trzy zera i otrzymujesz skale mianowaną czyli rzeczywistą odległość w terenie. Pokaże ci to całe:

1:700 000- skala liczbowa

1cm.- 700 000cm.
1cm.-7000m.
1cm.- 7 km.

Mam nadzieje, że pomogłam :P
1 5 1