1.
W trójkącie każdy następny kąt jest mniejszy o 30* od poprzedniego.Oblicz miary kątów tego trójkąta.
2.
Odległość między miastami K i W wynosi 185 km. Jaka jest odległość między tymi miastami na mapie w skali 1 : 5 000 000 ?

Zadania z działu : proporcja

Prosze o odpowiedzi..:*
Z góry dzięki..:*

3

Odpowiedzi

2010-02-27T13:53:03+01:00
1.
x+x-30+x-60=180
3x=270
x=90
x-30=60
x-60=30

Miary kątów wynoszą 30,60,90

2.

1 : 50km
x : 185km

x=3,7cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:10:09+01:00
1)
Łączna ilość stopni w trójkącie wynosi 180 stopni. Trójkąt posiada 3 kąty.
x - kąt pierwszy
x+30 - drugi kąt
x+60 - trzeci kąt

180=x+(x+30)+(x+60) (opuszczamy nawiasy)
180=x+x+30+x+60
180=3x+90 /-90
90=3x
x=30

Czyli kąty mają odpowiednio 30,60,90 stopni.

2)
Skala 1:5 000 000, oznacza, że 1cm na mapie oznacza 5 000 000 w rzeczywistości.

185km=185 000m=18 500 000cm

18 500 000=x
5 000 000=1

x=1*18 500 000/5 000 000
x=3,7
Odległość na mapie pomiędzy miastem K a W wynosi 3,7cm.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T14:23:13+01:00
1 zadanie
x+x-30+x-60=180
3x=270
x=90
x-30=60
x-60=30

Miary kątów wynoszą 30,60,90

2 zadanie

1 : 50km
x : 185km

x=3,7cm
Chyba, nie jestem pewna;]*****