Co oznacza :
szewc bez butow
jedna jaskolka wiosny nie czyni
na pochyle drzewo wszystkie kozy skacza
kazda pliszka swoj ogonek chwali
od przybytku glowa nie boli
kruk krukowi oka nie wykole


SZYBKO PROSZE ODPOWIEDZ !!!!!!!!!!!!!!
PLISSSSSSS ;***
DAJE NAJ ;*

3

Odpowiedzi

2010-02-27T13:43:29+01:00
1. Znaczy że jak ktoś się zaangażuje w pomoc innym to o sobie zapomina
2. Np. Jeśli dostanimy jedną płę to nie znaczy że nie zdamy z tego przedmiotu
3.Jeśli jest coś łatwego do zdobycia to każdy się pcha żeby to zdobyć
4. Każdy chali się tym co ma np. rodzice swoim dzieckiem i tak dalej
5. Czyli jak się czegoś zrobii za dużo to nic się nie stanie , lepiej za duż niż za mało
6. Czyli w rodzinie powinniśmy trzymać się razem , bronić się itd....

Myślę że pomogłam
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T13:44:34+01:00
"szewc bez butów" - taka osoba umie komuś doradzić . lecz nie sobie nie radzi .
"jedna jaskłółka wiosny nie czyni" - jedno wydarzenie nie moze nic zmienić.
"na pochyle drzew wszystkie kozy skaczą" - każdy chce to jedną rzecz.
"każda pliszka swój ogonek chwali" - każdy swoje chwali
"od przybytku głowa nie boli" - lepiej miec więcej niż za mało
"kruk krukowi oka nie wykole"- osoby tej samej grupy np. (rasowej) nie kłócą się.

Mam nadzieję , że pomogłem
POZDRAWIAM :)
licze na pkt
5 4 5
2010-02-27T13:59:41+01:00
SZEWC BEZ BUTÓW-sytuacja, gdy brak komuś rzeczy, które sam wytwarza (bądź ma z nimi częsty kontakt)
JEDNA JASKÓŁKA WIOSNY NIE CZYNI-jeśli uda się cokolwiek tylko raz, to nie znaczy, że będzie się miało od razu doskonałą opinię.
NA POCHYŁE DRZEWO WSZYSTKIE KOZY SKACZĄ-Kogoś, kogo spotykają tylko niepowodzenia, zaczynają atakować nawet najsłabsi i bojaźliwi.
OD PRZYBYTKU GŁOWA NIE BOLI-Jeśli masz czegoś dużo to nie rozboli cię głowa
KRUK KRUKOWI OKA NIE WYKOLE-osoby znające się, zaprzyjaźnione i podobne do siebie nie będą robiły sobie krzywdy
5 4 5