Bilet normalny z Gdyni Głównej do Czerska przez Tczew kosztuje 18 zł 30 gr. Michał podróżował ze swoim psem Tofikiem. Chłopcu przysługuje 2/5 [dwie piąte] zniżki, a Tofikowi 9/10 [dziewiec dziesiatych] Oblicz łączny koszt podróży Michała z Tofikiem do Czerska . ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T13:47:10+01:00
2/5*18,3=0,4*18,30=7,32
18,30-7,32=10,98 - bilet Michała
0,9*18,30=16,47
18,30-16,47=1,83 - bilet Tofika

10,98+1,83=12,81 łączny koszt podróży

II sposób
18,3-(2/5*18,30)+18,30-(18,30*0,9)=18,30-7,32+18,30-16,47=10,98+1,83=
=12,81
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T13:59:04+01:00
Bilet chłopca- 18,30zł * 2/5 = 7,32zł
Bilet psa- 18,30zł * 9/10 = 1,647zł
Cena za oba bilety - 7,32zł + 1,647zł = 8,967zł