Odpowiedzi

2010-02-27T13:44:32+01:00
W rolnictwie skupiono się na rozwiązaniu nowych właściwości roślin uprawnych takich jak odporność na herbicydy, zmiana właściwości odżywczych i odporność na szkodniki. Przemysł dowodzi, że te „ulepszenia” zwiększają wydajność i produktywność. W rzeczywistości ich głównym celem jest osiąganie większych zysków. Inżynieria genetyczna była rozwijana od początku lat 70-tych naszego wieku. Podstawą jej rozwoju była seria odkryć, z których wiele zostało nagrodzonych Nagrodami Nobla.
Materiałem genetycznym wszystkich organizmów jest kwas dezoksyrybonukleinowy - DNA, w którym zapisana jest informacja o wszystkich białkach obecnych w danym organizmie. Zapis dotyczący jednego białka nazywany jest genem. Najprostsze bakterie mają około 500 genów, u człowieka jest ich około 100 tysięcy.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T13:44:46+01:00
- zwiększenie liczby plonów
- lepsza jakość
- nowe odmiany smakowe (np. słodsze jabłka)
- nowe odmiany kolorystyczne (np. niebieskie róże)

Mam nadzieję, że pomogłam :)
4 2 4
2010-02-27T13:45:28+01:00
- uzyskiwanie nowych gatunków roślin
- lepszy wygląd
- rośliny są bardziej odporne na choroby
- -II- warunki pogodowe
- większe zbiory
3 2 3