Proszę o rozwiązanie tych zadań.wydawnictwo WSIP klasa 2gim.zadanie 4/109
Za piec ryz papieru ksero (1 ryz to 500 sztuk) zapłacono 62,50 zł. ile ryz tego papieru można kopić za 187,50 zł? ile złotych kosztuje 20 ryz tego papieru?
6/109
statek przepłyną 18km miedzy dwiema przystaniami w ciągu 2 h 15 min.ile kilometrów przepłynie statek w tych samych warunkach w ciągu 1,5h?
8/109
a by upiec ciasto w dużej foremce potrzeba 6 jaj 2¼ szklanki cukru oraz 1½szklan maki.do upieczenia tego ciasta w malej foremce potrzeba 1 szklankę maki.ile potrzeba pozostałych składników?
Resztę zadań w załączniku(3zadania)dzieki.

2

Odpowiedzi

2010-02-27T14:20:20+01:00
ZADANIE 4/109
DANE:
5- RYZY PAPIERU = KWOTA -62,50 ZŁ
x-RYZ PAPIERU= KWOTA -187,50

5 - 62,50
x - 187,50

x= 5×187,50 ÷ 62,50 = 15

20 ×62,50 =125ZŁ (TYLE KOSZTUJE 20 RYZ PAPIERU)

ODP1- 15 ODP2-125 ZŁ
ZAD 6/109

DANE:
18 KM= 2H,15MIN = 135 MIN

135MIN ÷18 = 7,5 MIN ( NA 1 KM)

1,5 H ? 1,5H= 150 MIN
150MIN÷ 7,5 = 20
ODP 20 KM
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:39:29+01:00
Sztuki [ryz] cena [zł]
5 - 62,50
x - 187,50

5/x = 62,5/ 187,5
62,5x= 5×187,5 /( obustronnie dzielimy przez 62,50)
x= 937,5/62,5
x= 15

sztuki [ryz] cena [zł]
5 62,50
20 y

5y = 62,50 × 20 / ( obustronnie dzielimy przez 5)
y=250
odp. Za 187,50 kupimy 15 sztuk ryz papieru. A za 250 zł kupimy 20 sztuk ryz papieru.

zad 6.
droga przebyta [km] czas przebycia drogi [min]
18 - 135
x - 90
x/18 = 90/135
135x= 90 × 18 / ( obustronnie dzielimy przez 135 )
x= 1620/135
x=12

zad 8
Potrzeba 3 jaj , 1 szkl. mąki, 1¼ szkl. cukru.
zad1
a)
3(4x-2)-2(x-1)=10
12x-6-2x+2=10
12x-2x=10+6-2
10x= 14 / : 10
x= 1,4
b)
(3x+4)x + 3x = 11-3x²-4
4x+3x = 11-4
7x= 7 / :7
x=1

...