Odpowiedzi

2010-02-27T14:16:06+01:00
M=2 kg
t=20 C
tk= szukana
Q=42 kJ = 42000 J
c - ciepło własciwe wody 4200 J/(kg deg) deg - stopień
Q=mc(tk-t)
Q=mctk-mct
mctk=Q+mct
tk=Q/mc+t
tk=42000/(2*4200)+20=5+20=25
34 3 34
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:19:18+01:00
Dane:
T₁ = 20⁰C
Cw ≈ 4190 [J/kg ×⁰C]
Q = 42 kJ = 42 000 J
m = 2 kg
Szukane:
T₂
Rozw.:
Q = m × Cw × ΔT
ΔT= T₂ -T₁
Q = m × Cw × ( T₂ -T₁)
Q = m × Cw T₂ - m × Cw × T₁
m × Cw T₂ = Q + m × Cw × T₁
T₂ = (Q + (m × Cw × T₁)) / m × Cw
T₂ = (42 000 J + 167600 J) / 8380 [J/⁰C] = 209600 J/8380 [J/⁰C] =
≈ 25⁰C
50 4 50
potrzebuje objasnienia 3ostatnich linijek
2010-02-27T14:19:43+01:00
Witaj
dane: m=2kg, t1=20*C, Q=42kJ, cw=4200J/kg*C
szukane: t2
Q = m*cw*dt
dt = Q/m*cw = 42000J/2kg*4200J/kg*C = 5*C
t2 - t1 = 5*C
t2 = 20*C + 5*C = 25*C
Temperatura końcowa wody wyniosła 25*C.

..................pozdrawiam
41 4 41