To bardzo ważne,odpowiedzcie na te pytania..to ważne i na ocenę..proszę naprawdę dobrze napisać bo wysoko nagradzam...!
To jest taki tekst,którym możecie sobie pomóc:
Za rządów Zygmunta I Starego (1506-1548) grosz był już dość rozpowszechnioną monetą, i - inaczej niż jest to dziś - wcale nie był monetą o najmniejszej wartości. Tylko jedna z polskich monet tamtych czasów była złota. Był to dukat o wartości 45 groszy. Pozostałe monety, bite wówczas przez polskie miennice, były srebrne. Najcenniejszą z nich był talar, który miał wartość 2/3 dukata. Mniejszymi monetami były szóstak i trojak. Trojak miał wartość 3 groszy, a szóstak był równy dwóm trojakom.
Drobniejszymi monetami od grosza były szeląg, który był równy 1/3 grosza, tenar, który stanowił 1/2 szeląga, oraz denar o wartości 1/3 tenara.
I proszę teraz o odpowiedzi na te pytania:
1.Ilu trojakom był równy 1 dukat?
2.Jaką częścią dukata był 1 trojak?
3.Jaką częścią dukata był 1 szóstak?

2

Odpowiedzi

2010-02-27T14:23:46+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:31:39+01:00
1). 1dukat był rowny 15trojakom
2). 1trojak byl 1/15 czescia dukata
3). 1szostak byl 2/15 cz. dukata
4 3 4