Odpowiedzi

2010-02-27T15:02:23+01:00
Ludzie chorzy na fenyloketonurię mają niedobór hydroksylazy fenyloanaliny uniemożliwia to przeminę fenyloalaniny w tyrozynę. Gromadzące się większe ilości fenyloalaniny prowadzi do uszkodzeń mózg. Dlatego ludzie chorzy na fenyloalaninę muszą ograniczać spożywanie produktów zawierające fenyloalaninę.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T15:10:02+01:00
Fenyloketonuria jest to dziedziczne zaburzenie metaboliczne,w którym organizm nie może prawidłowo rozkładać aminokwasu-fenyloalaniny.
Objawem tej choroby jest:
-wysypka
-,,mysi,,zapach potu i moczu
-niski wzrost,plaskie stopy i mała głowa
-upośledzenie umysłowe
Osoby z tą chorobą muszą mieć specjalną dietę.Nie mogą jeść mięsa,ryb,serów.Mogą używać specjalnego substytutu mleka dla dzieci.
Jak widać osoby te muszą rygorystycznie przestrzegać pewnych zasad.
Nagromadzenie fenyloalaniny może doprowadzić do uszkodzenia mózgu,stąd napisy na artykułach spożywczych mówiące o jej zawartości.Jest to choroba,której nie da się zapobiec,ale przestrzeganie diety może zażegnać wiele powikłań.
1 5 1