Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:54:17+01:00
Pole kwadratu FGHI gdzie a = 15
P = a²
P = 15² = 225
Pole trapezu FKHI = P FGHI + 90
P FKHI = 225 + 90 = 315
Zamiast a i b (dla podstaw) do wzoru wprowadzam x i y, żeby nie mieszało się z odcinkiem b, którego długości szukamy:
P = [(x +y): 2] * h
x = 15
y = 15 + b
h = 15
315 = [(15 + 15 + b) :2] * 15
315 = (30 + b) * 7,5
315 = 225 + 7,5b
7,5b = 315 - 225
7,5b = 90 /:7,5
b = 12

Spr
x = 15
y = 15 + 12 = 27
h = 15

P = [(a + b): 2] * h
315 = [(15 + 27):2] * 15
315 = (42 :2) * 15
315 = 21 * 15
315 = 315
L = P

Odp Odcinek b powinien mieć długość 12
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T15:59:14+01:00
15*15=225
225+90=315
315:½=630
630:15=42
42-15=27
27-15=12
odcinek b=12 2.
18:3=6
6:1/2=12
12-5=7
podstawy to 5 cm i 7cm.
odp.Odcinek powinien wynosić 12 cm .



na 100% dobrze daj naj.