Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:35:53+01:00
197 m2=14m x 9,5 +x2
x2=197m2-133m2: x do kwadratu
x2=64 do kwadratu
x=8 -bok kwadratowego żagla
5 5 5
2010-02-27T14:38:12+01:00
197m- pow. 2 żagli

P1= a x b
P1= 14 x 9.5
P1= 133m kwadratowe

197-133 = 64m.
więc P2= 64m.
P2= a x a
P2= pierwiastek z 64
1 bok= 8 cm.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T14:38:50+01:00
Dane:
dwóch największych żagli statku wynosi 197 m²
Prostokątny żagiel ma długość 14 m,
szerokość 9,5
Szukane:
Oblicz długość boku kwadratowego żagla.?
Rozwiązanie:
14m*9,5m=133m² - pow. prostokątnego żagla
197m²-133m²=64m² - pow. kwadratowego żagla
a*a=64m²
a=√64m²
a=8m
odp.Długość boku kwadratowego żagla wynosi 8m.