Chemia Nowej Ery 1
zad.81 str. 78
Opisz równania reakcji chemicznych według wzoru SŁOWNIE.
Przykład: 2Ca + O2---> 2 Ca
2 ATOMY WAPNIA I 1 CZĄSTECZKA TLENU TWORZĄ 2 CZĄSTECZKI TLENKU WAPNIA.
c)
2 FeO + C ---> 2 Fe + CO2

C mi jest tylko potrzebne bo resztę mam ;) Proszę o Poprawne rozwiązanie ;*Daje Naj.!<33

2

Odpowiedzi

2010-02-27T14:33:06+01:00
Dwie cząsteczki tlenku zelaza i 1 atom wegla w wyniku reakcji wymiany tworza 2 atomy zelaza i dwutlenek wegla
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:33:27+01:00
2 FeO + C ---> 2 Fe + CO2
Dwie cząsteczki tlenku(II)żelaza i jeden atom węgla tworzą dwa atomy żelaza i jedną cząsteczkę tlenku węgla(IV) [dwutlenku węgla]
11 4 11