Odpowiedzi

2010-02-27T14:33:59+01:00
1. Chodzimy w grupie
2. Nie oddalamy sie od grupy bez zgody
3.Chodzimy tylko wyznaczonymi szlakami
4.Nie podchodzimy do krawedzi gor/
5,Nie smiecimy na szlakach
6. Nie krzyczymy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:35:37+01:00
Wybierz trasę odpowiednią do twoich zdolności. Zapoznaj się z jej przebiegiem na mapie i w przewodniku. Dowiedz się w stanicy Tatrzańskiej Służby Ratowniczej (Tatranská horská služba), jaki jest aktualny stan szlaków.

Informację o planowanej trasie i przewidywanym czasie powrotu pozostaw osobom, u których nocujesz. Nie zmieniaj trasy i godziny powrotu. W schronisku czy w hotelu wpisz się do książki wyjść.

W drogę wyruszaj wcześnie rano i nigdy samotnie. Zaopatrz się w mocne buty, swetr i płaszcz przeciwdeszczowy. Spójrz tutaj, co i dlaczego jest niezbędne w górach. Jeżeli pogoda się pogarsza, zawróć zawczasu. Załamanie pogody zdarza się najczęściej po południu, warto o tej porze być już na dole.

Podczas wędrówki trzymaj się znakowanych szlaków. Nie zapuszczaj się w nieznany teren, szczególnie podczas schodzenia. Nie zrzucaj kamieni, nie skracaj drogi na serpentynach.

Nie wchodź na pola śnieżne latem. Jeżeli szlak nad pasmem lasu jest przykryty śniegiem i nie ma oznaczeń na tyczkach, nie uważa się go za znakowany i nie wolno kontynuować tej drogi.
1 1 1
2010-02-27T19:58:52+01:00
Chodzimy tylko wyznaczonymi szlokami
Nie podchodzimy do łąkach
Nie smiecimy na szlakach
zachowujemy cisze
nie ploszymy zwierząt