Mistrz Chemii Klas Pierwszych

Zadanie 4.Doświadczenie: Budowa materii.
Pomoce: plastikowy, przezroczysty kubeczek, wykałaczka lub patyczek, moneta, balonik
Wykonanie:
a) Postaw na stole monetę "na sztorc", a następnie połóż na niej wykałaczkę.
b) Całość przykryj plastikowym kubeczkiem.
c) Naelektryzuj balonik, pocierając go o wełniany sweter lub włosy.
d) Zbliż naładowany balonik do kubeczka i powoli poruszaj nim dookoła tego naczynia.

Zapisz spostrzeżenia:
________________________________________________________

Na podstawie spostrzeżeń uzupełnij wnioski:
Materia jest zbudowana z bardzo małych cząsteczek, zwanych__________. Każdy atom ma_________o ładunku dodatnim i krążące w przestrzeni wokół jądra_________o ładunku _________. Przesuwanie naelektryzowanego balonika wokół plastikowego kubeczka oddziałuje na wykałaczkę, co powoduje__________się jej na monecie.


Z góry dzięki...:))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:44:07+01:00
Materia jest zbudowana z bardzo małych cząsteczek, zwanych atomami. Każdy atom ma kationy o ładunku dodatnim i krążące w przestrzeni wokół jądra atomowego o ładunku dodatnim Przesuwanie naelektryzowanego balonika wokół plastikowego kubeczka oddziałuje na wykałaczkę, co powoduje__________się jej na monecie.
2 5 2
2010-02-27T14:45:28+01:00
Materia zbudowana jest z bardzo małych cząsteczek zwanych atomami.Kazdy atom ma jądro o ładunku dodatnim i krążące w przestrzeni wokół jadra elektrony o ładunku ujemnym.............................co powoduje
3 1 3