Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:44:31+01:00
Owady społeczne, esencjalne - są to owady stanowiące potomstwo jednej lub kilku samic żyjące w zorganizowanych społeczeństwach (koloniach), w których wytwarza się mniej lub bardziej zorganizowany podział pracy. Niekiedy spotyka się wielogatunkowe społeczeństwa owadzie. Do owadów społecznych należą m.in. wszystkie termity Isoptera oraz niektóre błonkówki Hymenoptera (pszczoły, mrówkowate, osowate). W skład kolonii wchodzi kilka odmiennych typów osobników, a każdy typ przystosowany jest do określonej funkcji. Na przykład państwo termitów obejmuje formy rozrodcze (król i królowa) oraz żołnierzy i robotnice. Aby społeczeństwo mogło funkcjonować muszą ustalić się metody komunikowania. Owady społeczne komunikują się za pomocą feromonów, oraz "tańców". Szkodniki roślin ,Szkodniki to zwierzęta, które uszkadzają rośliny. Największą grupę szkodników stanowią owady. Szkodniki uszkadzają organy roślin lub prowadzą do zniszczenia całej rośliny, min. poprzez wysysanie soków, zjadanie liści, czy drążenie tuneli w pędach, korzeniach i owocach. Występują również szkodniki pośrednie, które przenoszą choroby wirusowe lub grzybowe. Szkodniki takie nazywa się wektorami. Choroby roślin powodowane są przez czynniki chorobotwórcze, takie jak grzyby, bakterie i wirusy. Wśród roślin ogrodowych najczęściej występują choroby grzybowe. Typowymi objawami chorób są przebarwienia, zniekształcenia i więdnięcie roślin. Wśród chorób roślin, można wyróżnić również choroby fizjologiczne, których przyczyną są czynniki nieinfekcyjne, takie jak niedobory makro- i mikroelementów, czy niekorzystne warunki uprawy.
1 5 1
2010-02-27T14:45:04+01:00
Owady , które szkodzą rośliną to :
-mszyce
-stonka ziemniaczana
-ślimaki
-gąsienice
-stonogi
-dżdżownice
-roztocze
-ziemiórki
-pluskwiaki
-ziemiórki

Mszyce. Chrabąszcz majowy. Komarnica błotniarka. Omacnica prosowianka. Słodyszek rzepakowiec. Skrzypionka zbożowa
3 3 3
2010-02-27T14:45:53+01:00
Owady mogą być szkodnikami nasion przechowywanych do siania . Zjadają je całe albo uszkadzają je przez co dana roślina nie wyrośnie lub bedzie dawać mało owoców
jednym z przykładów może być smolik szyszkowiec. Jest to niewielki chrząszcz

Szkodniki korzeni to owady glebowe nie widocznie dla laika przeważnie są to larmy owadów , mogą zniszczyć bardzo duże obszary
2 3 2