Odpowiedzi

2010-02-27T14:59:33+01:00
Ek=mv₂/2
Ek=4,5kJ=4500J
v=50km/h : 3,6 = 13,9 m/s
4500=m*13,9₂/2
4500=m*193,2/2
4500=m*96,6
m=4500:96,6
m=46,6kg
wartosci podane w przyblizeniach
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-27T14:59:36+01:00
Dane:
z prędkością 50km/h
posiada energię kinetyczną równą 4.5 kJ
Szukane:
Jaką masę będzie miało ciało, ?
Rozwiązanie:
V = 50 km/h = 50000 m/3600 s≈13,9 m/s
Ek = 4,5 kJ = 4500 J ; kilo = 1000
m = ?
Ek = m *V ²/2
2 Ek = m *V²
m = 2Ek/ V²
m = 2*4500 J / (13,9 m/s)²
m = 9000 J / 193, 21 m^2/s²
m = 46,58 kg
Odp:Ciało będzie miało masę 46,58 kg.


1 5 1
2010-02-27T15:07:31+01:00
Ek=1/2mv^2

to
v=50 km/h czyli v^2 = 2500km/h
Ek=4,5kJ czyli 4500J
przekształcamy wzor aby uzyskać m

m=Ek*2/v^2

m=9000/2500
m=3,6

wydaje mi sie ze to jest dobrze