Odpowiedzi

2010-02-27T16:16:16+01:00
Korek- tkanka okrywajaca, wystepujaca w starszych organach roslinnych, ktorej zadaniem jest ochrona przed m.in.szkodnikami
miekisz rdzeniowy- funkcje magazynujace, gromadzenie wody i materialow zapasowych
drewno pierwotne i wtorne- za rozprowadzanie wody i soli min.
łyko wtórne i pierwotne- tkanki przewodzace, przewodzi produkty fotosyntezy
miazga korkotworcza- tkanka,ktora dzielac sie wytwarza korek po str.wew.
Licze na najl.;*
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T16:23:36+01:00
W budowie wewnętrznej łodygi możemy wyróżnić:skórkę, kore pierwotną i walec osiowy, w skład którego wchodzą wiązki przewodzące. Skórka łodygi jest zbudowana z jednej warstwy ściśle ułożonych komórek. Zewnętrzne, grubsze sciany komorek skorki ktore maja kontakt z powietrzem, sa przesycone specjanlna, woskowata substancją. Utrudnia ona parowanie wody z powiedzchni rośliny. Pod skórą znajduje sie kora pierwotna zbudowana głownie z komorek miękiszowych. Jej zewnetrzna część ztanowi tkanka wzmacniajaca. Wnętrze łodygi zajmuje walec osiowy, wypełniony w większości miękiszem. na obwodzie walca znajduje się wiązki tkanki przewodzącej. Kazda z nich zawiera od strony wewnętrznej drewno, a od zewnętrznej łyko. U niektorych roslin pomiedzy tymi elementami znajduje sie warstwa miazgi. Umożliwiająca przyrost rosliny na grubość. Poszczegolne wiązki są od siebie oddzielone tkanką miękkiszową, łączącą walec osiowy z kora pierwotną...


Mam nadzieje ze o to chodziło i ze pomogłam....:)
^^