Odpowiedzi

2010-02-27T15:09:55+01:00
Na Antarktydzie, tak jak i na Antarktyce jest ZIMNO;) Poważnie;p
Po mimo tego chłodu, żyje tam wiele gatunków pingwinów i fok, niektóre są na wyginięciu, dlatego ludzie, z tych wszystkich grup ekologicznych itepe próbuje im pomóc jak może. Aaa i tak jak mają jakieś badania i maja te psy takie co sanie ciągną - one się potrafią załamać bo tam są osamotnione. Serio!;)
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T15:12:47+01:00
Ciekawostka o Antarktydzie;
*Antarktyda to strefa polarna Ziemi położona wokół bieguna południowego.
* Antarktyda jest piątym co do wielkości kontynentem Ziemi. Zajmuje powierzchnię ok. 14 mln km2.
* Kontynent w ok. 98 % pokryty jest lodem. Średnia wysokość lądolodu wynosi 2040 m n.p.m.
* Klimat Antarktyki jest najsurowszy na kuli ziemskiej
* Antarktyda jest nazywana kontynentem siedmiu biegunów:
- biegun geograficzny południowy,
- biegun magnetyczny,
- biegun geomagnetyczny,
- biegun zimna,
- biegun względnej niedostępności,
- biegun wiatrów,
- południowy biegun zórz polarnych.
7 4 7
2010-02-27T15:13:51+01:00
- Antarktyda jest najpóźniej odkrytym lądem
- na Antarktydzie występują oazy (lądy niepokryte lodem)
- najniższa zanotowana temperatura wynosiła -89,2∞ C
żyją tam foki,pingwiny,niedzwiedzie polarne i lwy morskie